Waarom ‘10X’ content?

Standaard

Nog altijd te vaak wordt content alleen maar geschreven om de zoekmachine naar de pagina te leiden. Handige zoekwoorden op weloverwogen plekken en het verhaal wordt name op basis van zoektermen geschreven, in plaats vanuit het hart. Met de belangrijkste doelgroep wordt niet de uiteindelijke lezer bedoeld, maar de zoekmachine van Google. Het blogartikel moet zo snel mogelijk op nummer 1 terecht komen. Strategische webteksten zijn de kortste weg naar de finish.

Meer aandacht voor échte content

Google heeft het allemaal al lang door en probeert onnatuurlijke ontwikkelingen zoveel mogelijk af te straffen. Continu probeert de zoekmachine zichzelf te verbeteren en dat betekent dat er steeds vaker wordt ingegrepen. Nieuwe technieken, nieuwe algoritmen en nieuwe Google updates. Het lijkt haast of de zoekmachine niet luid genoeg kan schreeuwen dat het toch echt om goede content gaat. Oftewel minder online marketing, meer content. Het moet daadwerkelijk interessant zijn, echt nieuws zijn of in ieder geval boeien.

Wat is dan wel de oplossing? ‘10X’

Wat voor content kan dan wel worden beschouwd als waardevolle content? 10x content! Deze noemer vertelt op zichzelf nog vrij weinig, maar houdt in dat alle content op zijn minst 10 keer beter moet zijn dan de al bestaande content. Dat betekent streven naar het maximale, het allerbeste uit jezelf naar boven halen. Zodat je echt opvalt en bezoekers aantrekt omdat je iets nuttigs te vertellen hebt. Een aantal tips:

  • Ultieme gebruikerservaring en gebruikersinterface: dat betekent op elk denkbare device. De content moet er keurig uitzien op de pc, telefoon en tablet.
  • Hoge kwaliteit: oftewel inhoud dat anders, boeiend en opvallend is. Het hoeft dit niet allemaal tegelijkertijd te zijn. Zolang het maar een combinatie hiervan is.
  • Vernieuwend: Uiteraard mag er een relatie bestaan met al bestaande content, maar er moet een nieuwe invalshoek zijn.
  • Emotie: jouw content moet mensen raken. Als jij de emotie voelt tijdens het opstellen van de content dan zit je al op de goede weg.
  • Oplossingsgericht: vragen moeten worden beantwoord en problemen moeten uit de wereld worden geholpen. Doe dit altijd op eenvoudige en volledige wijze.
  • Uniek: Val op! Hoe kom jij in die overvolle newsfeed op bijvoorbeeld Twitter of Facebook? Als jij wordt gezien, dan scoor je al een hoop punten.

Ben jij in staat om bovenstaande punten allemaal af te vinken. Gefeliciteerd! Dan heb jij de beschikking over 10x content. Kun jij dat nog niet? Dan moet er worden gesleuteld aan de content. Net zolang tot jij wel alle criteria kunt afstrepen. Schrijf, lees en pas aan. Laat ook een ander er naar kijken en vraag om een second opinion. Pas dan scoor jij met je content.