Hoe blijf je zichtbaar op Instagram?

Standaard
Nieuw algoritme van Instagram

Open je Instagram-account eens en bekijk je tijdlijn. De foto’s verschijnen inmiddels niet meer op chronologische volgorde, maar worden getoond volgens het nieuwe algoritme, dat door Facebook is ontwikkeld. Vooral zakelijke accounts ondervinden de gevolgen van het nieuwe algoritme. Het algoritme zorgt ervoor dat afbeeldingen van accounts waar je meer interactie meer hebt (likes, reacties) […]

Whatsapp gebruiken voor klantcontact? Waar moet je op letten

Standaard
Whatsapp als contactmiddel bedrijven

Whatsapp lijkt inmiddels geaccepteerd als marketingmiddel en klantenservice kanaal. De verwachting is dat de invloed van Whatsapp aan de mix van communicatiekanalen alleen maar zal toenemen. Klanten verwachten steeds mobieler en verwachten sneller antwoord. Whatsapp combineert beide en zorgt voor een lagere drempel om contact op te nemen bedrijven. In principe kunnen we Whatsapp zien […]

Een bron van ergernis: valse downloadknoppen

Standaard

Je hebt er ongetwijfeld wel eens op gedrukt; de valse downloadknoppen die je omleiden naar een misleidende website. Frustrerend en een bron van ergernis. Temeer frustrerend dat deze knoppen anno 2016 nog altijd circuleren op het internet. Met een beetje handigheid herken je de valse downloadknoppen weliswaar, maar de gelijkenissen met een echte downloadknop zijn […]

Infographic: afmetingen Social Media afbeeldingen

Standaard
Afmetingen van afbeeldingen Social Media

Social Media is continu aan veranderingen onderhevig. Nieuwe functies, een bijgewerkte lay-out. Vaak gaan we daarom online op zoek naar alle huidige standaarden. Vooral voor de richtlijnen voor visuele contenten. Denk aan afmetingen van profielfoto’s en achtergrondafbeeldingen. Als je meerdere Social Media profielen hebt dan kan het een lastige opgave zijn om alle actuele afmetingen te vinden. ClickZ, […]